Publicerad 2015-12-12 11:15:57 i 2015,

Så var det äntligen dags att installera ett elverk på Atle, valet föll på en Solé Diesel 17 GTC (som i kontinuerlig drift ger 13,2 kW och har en toppkapacitet på 16,4kVA, 400/230 V 3-fas för att klara större förbrukare som induktionshäll, värmepatroner, svartvattenpump m m, tyst gång med 1500 RPM och ljudisolering som inte syns på bilden). I praktiken kan vi nu ligga ute i veckor med bibehållen komfort ombord och när strömmen går på Kungsholmen så påverkas inte Atle i alla fall. Stora bilden elverket på plats med ram. Små bilder från vänster: Sergei och Björn från Marinbolaget svarar för installation och lyfter ombord elverket med hjälp av ankardäverten, elverk på plats utan ram (drygt 300 kg), och en bild på Atle i vintersolen.
Kommentarer (0)
Atle 1901, bogserbåt,
Bobåt, fritidsfartyg, Atle,
Bogserbåt, Atle 1901,
Marinbolaget i Stockholm,
Solé Diesel,
Stockholms Hamn,