Publicerad 2017-09-06 10:03:00 i 2017,

Med hjälp av Björn från Marinbolaget pinnsvetsades två förlängningar i hörnen (SB och BB) mellan överdäck och brädgång som ger ett bättre helhetsintryck av Atle (sedd framifrån). Dessutom har Atle med hjälp av Marinbolaget nu fått en modifierad bränslepåfyllning och elektroniskt överfyllningsskydd, ett måste oavsett om bunkring sker från tankbil eller bunkerbåt. (Och till sist en liten kommentar till föreg publicering om "branden". Eftersom det lätt tenderar att bli "skryt" när det gäller Atles uppbyggnad på denna blogg kan det vara bra att visa upp att det ibland också kan vara fråga om motgångar. Och eftersom frågan kom upp. Ja, jag har svetslicens från Inspecta, utbildn motsv STCW m m.. Men trots alla säkerhetsföreskrifter så kan olyckan ändå vara framme. Atles maskinrum är nu sanerat och uppsnyggat.)
Kommentarer (0)
Atle 1901, bogserbåt,
Bobåt, fritidsfartyg, Atle,
Marinbolaget,
Marinbolaget i Stockholm,